βιβλία των εκδόσεων Νεφέλη

Ο Βάλτερ Μπέγιαμιν και τα νέα μέσα. Αισθητικές και πολιτικές προεκτάσεις

Ο Βάλτερ Μπέγιαμιν και τα νέα μέσα
978-960-504-205-9

Γιούλη Ράπτη, Θωμάς Συμεωνίδης
Ο Βάλτερ Μπέγιαμιν και τα νέα μέσα
Αισθητικές και πολιτικές προεκτάσεις

ISBN: 978-960-504-205-9, Σελ. 120
Σχήμα: 14,2x21εκ.

Η ιδιαίτερη σημασία και η επικαιρότητα της σκέψης και των θέσεων του Μπένγιαμιν για τα νέα μέσα έγκειται στο γεγονός ότι εστίασε στην ίδια τη φύση τους, στην κοινωνική, πολιτική, αισθητική και πολιτιστική λειτουργία τους στα πρώτα στάδια της εμφάνισής τους. Το ενδιαφέρον του Μπένγιαμιν για τα νέα μέσα της εποχής του, όπως είναι ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, εκδηλώθηκε πολύ γρήγορα, καθώς σε αυτά είδε καινούριες δυνατότητες για την ανθρώπινη αντίληψη και εμπειρία. Σε αυτό συνέβαλε η συναναστροφή του με μία σειρά από καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, κινηματογραφικούς παραγωγούς και στοχαστές οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στο Βερολίνο στις αρχές της δεκαετίας του 1920.

Στις μέρες μας πλέον, η πολύτιμη παρακαταθήκη του Μπένγιαμιν μπορεί να αποτιμηθεί χάρη στους πολυάριθμους διαύλους επικοινωνίας με άλλους στοχαστές, όπως οι Ζιλ Ντελέζ, Τέοντορ Αντόρνο, Ζακ Ντερριντά. Φιλοδοξία αυτής της έκδοσης είναι αφενός να επαναπροσδιορίσει κάποιες από τις βασικές θέσεις του Μπένγιαμιν, αφετέρου να τις προεκτείνει παρατηρώντας τη «συνάντησή» τους με πιο σύγχρονες σκέψεις και τάσεις.

- - - - - - - - - -

Η Γιούλη Ράπτη είναι επίκουρη καθηγήτρια φιλοσοφίας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σπούδασε φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστήμιου Αθηνών και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Université Paris I Panthéon-Sorbonne, με αντικείμενο τη νεότερη και σύγχρονη φιλοσοφία και αισθητική. Μελέτησε κυρίως τους φιλοσόφους της Κοινωνικοκριτικής Σχολής της Φραγκφούρτης. Το 1995 έλαβε τον τίτλο της διδάκτορος, με επιβλέποντα καθηγητή τον Olivier Revault-d’Allonnes. Διδάσκει στο ΕΜΠ φιλοσοφία, φιλοσοφία της τέχνης και φιλοσοφία του περιβάλλοντος, καθώς και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Είναι συνεργάτρια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Ειδικεύεται κυρίως στη σύγχρονη αισθητική και φιλοσοφία της τέχνης, σε θέματα που αφορούν το μέλλον της αισθητικής και της τέχνης στη σύγχρονη εποχή (ζωγραφική, φωτογραφία, κινηματογράφος). Έχει δημοσιεύσει 38 άρθρα σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και σε συλλογικούς τόμους. Έχει επιμεληθεί το σύγγραμμα του γάλλου φιλοσόφου-αισθητικού Marc Jimenez, Τι είναι η αισθητική; (Νεφέλη, 2014).

Ο Θωμάς Συμεωνίδης αποφοίτησε από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και την Ανωτάτη Εθνική Σχολή Αρχιτεκτονικής στο Παρίσι (ENSAPVDS). Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο London School of Economics and Political Sciences και στο πεδίο Αρχιτεκτονική – Σχεδιασμός Χώρου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όπου και υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή στη φιλοσοφική αισθητική. Διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα (ΕΑΠ, ΕΜΠ) και εργάζεται ως μεταδιδακτορικός ερευνητής (ΑΣΚΤ / Παρίσι) παράλληλα με τη συγγραφική και μεταφραστική του δραστηριότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΔΩ (PDF)

Δελτίο Τύπου (PDF)

 12,90
 11,62

Go back

(το καλάθι σας είναι ακόμα άδειο)

(δείτε επίσης)

Περί φύσεως και αληθινότητας

Περί φύσεως και αληθινότητας
978-960-504-185-4
Είναι η νατουραλιστική πιστότητα της φωτογραφίας απλώς ένας καθρέφτης ή μήπως συγχρόνως και μια παγίδα; Ενδιαφέρεται κανείς πραγματικά να κοιτάξει πίσω από την κουρτίνα της αληθοφάνειας;
 11,00
 9,91

Η ελληνική φωτογραφία και η φωτογραφία στην Ελλάδα

Η ελληνική φωτογραφία και η φωτογραφία στην Ελλάδα
978-960-504-068-0
Η συγκρότηση της παρούσας ανθολογίας συνοδεύτηκε από την πεποίθηση ότι η έρευνα και η κριτική σκέψη όχι μόνο δεν αναιρούν αλλά εντείνουν την απόλαυση που προσφέρει η φωτογραφία, συμβάλλοντας στη δημιουργία κριτηρίων για την κατανόησή της αλλά και επιχειρημάτων σε έναν διεπιστημονικό διάλογο.
 26,80
 18,76

Η χαμένη λεωφόρος του ελληνικού σινεμά

Η χαμένη λεωφόρος του ελληνικού σινεμά
978-960-504-238-7
Τριάντα πέντε κείμενα νέων καλλιτεχνών για τριάντα πέντε ελληνικές ταινίες της περιόδου 1960-1990. Παράξενα, παραγνωρισμένα, παραμελημένα, παραπονεμένα, κλασικά και καταραμένα ελληνικά φιλμ αποτελούν το έναυσμα για μικρά διηγήματα, σύντομα κριτικά δοκίμια, προσωπικές εξομολογήσεις, φανταστικές συνομιλίες, ποιητικές δοκιμές και πιθανά σενάρια που ξαναγράφουν την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, φέρνουν στο φως άγνωστες συγγένειες λόγου και εικόνας, ερμηνεύουν όψεις της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας και της σχέσης της με το σινεμά.
 13,00
 11,70